ONDERNEMER
Handmatig factuurverwerking

Handmatige verwerking van facturen kan een enorme tijdsverspilling zijn. Hier zijn enkele redenen waarom:
Foutloos betalingen uitvoeren met de juiste gegevens en betalingskenmerken. Met Bizcuit log je niet meer apart in je bankomgeving om handmatig de juiste gegevens van een factuur (of een declaratiebonnetje) over te typen. Met de Bizcuit bankkoppeling worden alle betalingen ook nog eens netjes en automatisch verwerkt in je administratie.
Je voert alle factuurgegevens handmatig in je boekhoudpakket. Dat kost je veel tijd en laten we eerlijk zijn…niemand is perfect, waardoor een foutje al snel gemaakt is.
Het verwerken van facturen op papier of via e-mail kan leiden tot vertragingen en inefficiëntie. Het verzamelen, sorteren en organiseren van papieren documenten of e-mails met bijlagen kan veel tijd in beslag nemen.
Menselijke fouten zijn onvermijdelijk bij handmatige factuurverwerking. Het kan voorkomen dat je verkeerde bedragen invoert, betalingsgegevens mist of zelfs facturen kwijtraakt. Dit resulteert in kostbare tijd die nodig is om fouten op te sporen en te corrigeren.
Dat kan slimmer!
De oplossing is automatisch verwerken!
Gelukkig is er een oplossing die je kan helpen: automatische factuurverwerking. Door technologie slim in te zetten, kun je bonnen en facturen sneller en nauwkeuriger verwerken, waardoor je kostbare tijd bespaart. Met automatische factuurverwerking kun je eenvoudig facturen verzenden naar je financiële pakket, zodat ze snel en efficiënt worden verwerkt.
Wanneer je handmatig gegevens overtypt van je inkoopfacturen voor een bankoverschrijving loop je het risico op invoerfouten. En natuurlijk controleer je altijd op fouten voordat je de betaling uitvoert. Maar een fout ligt altijd op de loer. Door gebruik te maken van automatische factuurverwerking elimineer je fouten en verklein je het risico op dergelijke fouten waardoor je je gemoedsrust behoudt.
Kortom, als drukke ondernemer wil je je werk versimpelen en efficiënter maken. Met automatische factuurverwerking bereik je precies dat. Bespaar tijd, minimaliseer fouten en focus op wat echt belangrijk is: de groei van je bedrijf. Bizcuit biedt je naast de automatische verwerking van facturen ook de mogelijkheid om de betaling van openstaande facturen sneller en accurater te verwerken wat resulteert in een veel gestroomlijnder factuurverwerkingsproces.
Hoe lang ben ik bezig met facturen verwerken?
Laten we eens kijken naar de tijd die nodig is voor het handmatig verwerken en betalen van een factuur. Gemiddeld kan dit proces enkele stappen en dagen in beslag nemen:
besparen en je kunt richten op taken die belangrijker zijn voor je bedrijfsgroei.
Bizcuit maakt het mogelijk om foutloos betalingen uitvoeren met de juiste gegevens en betalingskenmerken. Je hoeft niet langer apart in te loggen op je bankomgeving om handmatig de correcte gegevens van een factuur (of een declaratiebonnetje) over te typen. Dankzij de bankkoppeling van Bizcuit worden alle betalingen bovendien keurig en automatisch verwerkt in je administratie.
Het kan enige tijd duren voordat een factuur wordt ontvangen en gesorteerd. Zeker wanneer deze als deze per post wordt verzonden of in een overvolle inbox belandt.
Het handmatig invoeren van factuurgegevens kan enkele minuten tot zelfs uren in beslag nemen, afhankelijk van de complexiteit en het aantal gegevensvelden.
Het controleren en verifiëren van de factuur om ervoor te zorgen dat de gegevens correct zijn, kan ook aanzienlijke tijd vergen, vooral als er discrepanties of onduidelijkheden zijn.
Nadat alle controles zijn voltooid, moet de factuur worden goedgekeurd en de betaling worden voorbereid. Dit omvat het handmatig invoeren van betalingsgegevens in je bankomgeving, wat extra tijd in beslag neemt.
Je ziet dat er nog behoorlijk wat stappen zijn die je doorloopt bij het verwerken van facturen. Elke stap kost tijd en levert een mogelijkheid tot fouten op. Gelukkig kun je veel stappen in het factuurverwerking automatiseren. Het goede nieuws is dus dat je waardevolle tijd kunt besparen! Lever jij jouw facturen nog steeds handmatig aan? Download dan nu de Bizcuit app en stroomlijn je digitale aanlevering van je administratie in een handomdraai!
Scannen en herkennen van bonnetjes en facturen
al vanaf €0,15 per document.
EXPERT TIP
BEWAARPLICHT FACTUREN
Het is verplicht om alle facturen die je verstuurt of ontvangt te bewaren in je administratie, zodat deze gecontroleerd kunnen worden door de belastingdienst.
- Je dient de facturen te bewaren in de vorm waarin je ze hebt verstuurd of ontvangen.
- Als je digitale facturen ontvangt, hoef je deze niet af te drukken, maar kun je deze digitaal opslaan. Je bent verplicht om de facturen zeven jaar te bewaren, met uitzondering van facturen over onroerende zaken, die je tien jaar moet bewaren.
- Als je de facturen en bonnetjes scant en digitaal wilt bewaren, is dat toegestaan. Je moet dat wel een juist en volledige weergave van het origineel behouden. Het daarom ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de echtheidskenmerken ook worden opgeslagen.
Je leest meer over de voorwaarden van de bewaarplicht op de website van de Belastingdienst