Leveranciers gebruikers Bizcuit

Op tijd worden betaald en met het juiste betalingskenmerk

Veel leveranciers gebruiken nog steeds pdf bestanden, factureren via mail of via de post. Of ze vertrekken een bon bij aflevering. Dit leid niet tot snelle betaling en is ook niet kostenefficient. De afnemer wil graag van zijn leverancier de factuur digitaal ontvangen. Zodat deze automatisch kan worden gecodeerd, gevalideerd en zelfs worden goedgekeurd en klaar worden gezet voor betaling. Gebruikers van Bizcuit verwerken eenvoudig de bonnen, pdf’s of facturen via de post met de handige app of ze koppelen een email adres aan het Bizcuit account voor automatische factuurverwerking. 

Voordelen Bizcuit voor Leveranciers

Er zijn vele redenen om over te stappen op automatisering van de boekhouding. Hieronder zijn enkele van de belangrijkste voordelen op een rij gezet:

Minder fouten: Het automatiseren van gegevensinvoer verlaagt het risico op fouten die kunnen ontstaan bij handmatige invoer. Het systeem voert automatisch berekeningen uit en zorgt ervoor dat de gegevens op de juiste manier worden opgeslagen, wat de nauwkeurigheid verhoogt.

Meer tijd: Het bijhouden van de boekhouding kan veel tijd in beslag nemen, vooral als het handmatig gebeurt. Automatisering kan echter veel tijd besparen, doordat gegevens snel en efficiënt worden verwerkt en er minder tijd nodig is voor het corrigeren van fouten.

Gemakkelijker toegang tot informatie: Automatisering biedt altijd en overal toegang tot financiële gegevens zonder dat fysieke documenten moeten worden opgezocht. Met slechts een paar klikken kunnen rapporten gemakkelijk worden gegenereerd en specifieke financiële gegevens worden bekeken.

Eenvoudiger samenwerken: Automatisering biedt uitkomst wanneer meerdere personen betrokken zijn bij de boekhouding. Door automatisering hebben alle betrokkenen toegang tot de gegevens en kunnen ze efficiënt samenwerken aan het bijhouden van de boekhouding.

Minder stress: Het bijhouden van de boekhouding kan vaak stressvol zijn, vooral als de deadline nadert. Automatisering biedt echter een oplossing door het proces eenvoudiger te maken en de stress te verminderen.

Besparingen verwerking facturen

Met Bizcuit kunnen gebruikers aanzienlijk besparen op kosten. Het handmatig verwerken van een inkoopfactuur kan een bedrijf al snel €10 tot €15 per factuur kosten. Door het digitaliseren van dit proces zijn er veel minder handelingen nodig en is de kans op fouten veel kleiner (facturen raken niet zoek, worden niet te laat betaald en er zijn geen invoerfouten). De besparing kan variëren, maar het is realistisch om te verwachten dat gebruikers een besparing van 15% tot 40% per factuur kunnen behalen.

Met Bizcuit kunnen gebruikers genieten van:

  • Minder tijdsbesteding door automatische invoer.
  • Een efficiënter proces door digitalisatie, inzicht en de mogelijkheid om vanuit huis goedkeuring te geven.
  • Een betrouwbaarder proces met minder gedoe bij het volgen en opvolgen van facturen.
  • Tijdige betaling, zonder boetes en met de mogelijkheid om te profiteren van factuurkortingen.

Goede relatie leverancier afnemer

Voor bedrijven is het belangrijk om hechte relaties met leveranciers op te bouwen. Het kan beide partijen voordelen opleveren, zoals superieure klantenservice, lagere kosten en meer vertrouwen. Bizcuit helpt bij het versterken van deze goede relatie tussen leveranciers en afnemers.

Relevante pagina's

Klantcase