ACCOUNTANT
5 tips om efficiënter samen te werken
Accountants en boekhouders streven naar efficiëntie in hun werk. Maar in de samenwerking met klanten blijft de efficiëntie vaak achterwege.
Daarom vandaag: 5 manieren om als accountant efficiënter samen te werken met je klanten!
1. Scan & Herken
Weg met de schoenendozen! Scan & Herken is de welgeliefde tool onder accountants en ondernemers om snel en gemakkelijk bonnetjes en facturen te scannen. Gebruik je hiervoor Bizcuit? Dan wordt alles automatisch doorgevoerd in je gekoppelde boekhoudsysteem. Dat noemen we nou efficiënt!
2. Videocalls
We zullen er in deze COVID-19 situatie waarschijnlijk allemaal aan moeten geloven: videocalls. Maar ook zonder de coronacrisis kunnen videoconferencing tools bijdragen aan efficiëntie in je werk. Je plant snel een call in, je deelt gemakkelijk je scherm en behoudt het face to face aspect die je bij een normaal telefoongesprek vaak mist. Er is een hele reeks aan goede tools beschikbaar, denk bijvoorbeeld aan Skype, Zoom of Slack.
3. Bankenkoppeling
Wanneer je klant z’n bank kan koppelen met de boekhoudsoftware kunnen bankmutaties geheel automatisch in de boekhouding verwerkt en direct geboekt worden. Dit scheelt een hoop (onnodig) werk voor de accountant!
4. Luister naar je klant
Weet jij altijd waarom je een meeting hebt met een klant? Door goed op de hoogte te zijn van de vragen en onduidelijkheden die bij je klant spelen, kun je korte en effectieve meetings houden. Je klant heeft antwoord op z’n vraag, en jij houdt tijd over!
5. Cluster je adviezen
Elke situatie is anders, dat blijkt wel. Maar veel adviezen zul je toch vaak herhalen. Door voor jezelf een soort ‘FAQ’ op te stellen en je meest gegeven adviezen te organiseren kun je veel tijd besparen aan voorbereiding.
Hoe ervaar jij samenwerken met je klanten? Gebruik jij deze 5 tips om efficiënt samen te werken met je klanten al? Of heb jij nog tips en tricks die in rijtje missen? Laat het ons weten!
Hoe Bizcuit kan helpen je efficiëntie te verhogen
Streef jij er naar om efficiënter samen te werken met je klanten? Bizcuit kan hier een rol in spelen. Deze toolkit voor ondernemers zorgt er voor dat jij als accountant minder werk hebt aan je klanten, en zij zich minder druk hoeven te maken over administratie.
Geïnteresseerd? Kijk dan even op onze partnerpagina of neem direct contact op.