KOPPELING

ING InsideBusiness

Als onderdeel van ING wholesale banking biedt het InsideBusiness platform financiële diensten gericht op corporates en institutionele klanten. Het platform geeft een uitgebreide financiële data en management tools. Zo vindt je op het platform oplossingen voor cashmanagement, handelsfinanciering, risicobeheer en vreemde valuta, maar ook instrumenten voor accountbeheer en transactiemonitoring. De Bizcuit ondernemersapp levert de ING InsideBusiness klant realtime financieel inzicht over multiple accounts en biedt handige features en in-app payment mogelijkheden. Hiermee kun je accounting workflows creëren en werkprocessen stroomlijnen. Je verbetert hoe jouw financiële afdeling werkt en bespaart jezelf en je collega’s veel tijd!


ing insidebusiness inzicht in transctiedata

Transactiedata vertalen naar inzicht

Door transactiedata te gebruiken voor financieel inzicht, kunnen bedrijven een beter begrip krijgen van hun inkomende en uitgaande geldstromen en trends ontdekken in hun financiële prestaties. Dit kan helpen bij het identificeren van kansen voor groei en het verminderen van risico’s. 

De komst van PSD2 heeft de deuren geopend voor financiële apps die gebruikmaken van de transactiedata van banken. Hierdoor kunnen bedrijven deze data vertalen naar waardevolle inzichten.

Naast de actuele financiële tansactiedata die Bizcuit verwerkt heeft de app nog een aantal  handige features. Zo kun in-app betalingen doen, zonder dat een step-out naar je bankomgeving nodig is. De kracht van Bizcuit is dat we het verkregen financieel inzicht voor ING InsideBusiness klanten kunnen combineren met accounting, factuurverwerking en betalingsprocessen.

Realtime bank feed met extra's

De Bizcuit ondernemersapp is niet alleen een realtime banking feed om banktransacties automatisch te synchroniseren met je financiële pakket. Je hebt heel wat extra features tot je beschikking. Een van die handige functies in de app is de mogelijkheid om facturen vanuit een bron of applicatie te ontvangen. Je facturen landen via een import, upload of mail of mobile scan in onze business app. Het document wordt binnen enkele seconden herkend en kan na een controle als boekingsvoorstel naar je financiële pakket worden verstuurd.

Vanuit de Bizcuit app kunnen ING InsideBusiness klanten gelijk de factuur betalen met een van je gekoppelde bankrekeningen. Dit bespaart je heel veel tijd die je anders kwijt bent met het handmatig verwerken van facturen en het corrigeren van fouten die hierdoor ontstaan.

Als ondernemer of financieel professional ben je veel onderweg. Het is dan  prettig om ongeacht je locatie, je veilig eenvoudige financiële taken kunt uitvoeren en beheren. De Bizcuit app stelt ondernemers en financial professionals in staat om snel en efficiënt zaken te doen.   

ING Inside Business - App features Bizcuit

Financieel inzicht en realtime accouting

ING InsideBusiness Accoutning Hub

De Bizcuit ondernemersapp koppelt met veel financiële pakketten. Of je nu een groot accounting- of ERP pakket gebruikt, of een branche specifieke applicatie: grote kans dat Bizcuit ermee koppelt. 

Naast de koppeling van financiële pakketten, kun je ook je payment serviceproviders of je payroll software toevoegen. Dit maakt de accounting hub van Bizcuit de meest veelzijdige financiële productiviteitsapp voor jouw business. Je kunt Bizcuit zó configureren zodat deze helemaal aansluit op de in jouw organisatie gebruikte applicaties. 

Met Bizcuit werk je effectiever door workflows te stroomlijnen. Of het nu gaat om het automatiseren van reconciliaties, en vereenvoudigen van het facturatie en boekingen, de maandafsluiting of de salarisadministratie. De banking feed in combinatie met rijke features en een breed scala aan koppelpartners maakt Bizcuit realtime accounting en financieel inzicht mogelijk.

Financiële grip met ING InsideBusiness

De Bizcuit ondernemersapp is erg gebruiksvriendelijk. De app is ontworpen om het gebruik zo eenvoudig mogelijk te maken. De app heeft een intuïtieve interface en biedt stap-voor-stap instructies voor elke functie. Hierdoor is het voor elke ING InsideBusiness klant gemakkelijk om snel aan de slag te gaan.

Een koppeling maken met al je bankrekeningen is eenvoudig te realiseren. Je krijgt gelijk een overzicht van je financiële posities. Koppel je financiële pakket en je banking feed is live en daarmee is realtime accounting een stapje dichterbij. Eenmaal gekoppeld met bank en je financieel pakket kun de factuurverwerking inrichten, en efficiënte werkprocessen creëren.   salarisrun  krijg je overzicht.

Zijn er nog zaken die je aandacht nodig hebben? Dan ontvang je in de app een notificatie. Zo herinnert de app je er aan wanneer er een actie van je nodig is. Hierdoor ben je altijd in-control en houdt je financiële grip op jouw business. Wil je nog meer tijd besparen? Kijk dan eens of je jouw salarisrun kunt automatiseren. 

cashflow inzicht bizcuit
Expert Icon

EXPERT TIP

Bizcuit biedt diverse koppelingen met uiteenlopende business apps. Een bank feed met de door jouw gebruikte applicaties kan je enorm veel tijd besparen en je nieuwe inzichten geven. Op onze koppelingen pagina vind je de pakketten waarmee je jouw InsideBusiness account kunt koppelen. Staat je applicatie er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op om te kijken of wij een koppeling kunnen realiseren.

Batch payments betalen

workflow batchbetaling aproval desktop bizcuit

Verwerk je regelmatig terugkerende betalingen, zoals de payroll of leveranciersbetalingen? Met de ING InsideBusiness koppeling van Bizcuit kun je dan veel tijd besparen en verklein je het risico op human error. Hierdoor realiseer je een snellere en efficiëntere afhandeling.

Ook batchbetalingen worden ondersteund door de Bizcuit app. Batches hoef je niet langer te  uploaden in je ING accountomgeving. Vanuit de  bronapplicatie kunnen batchbestanden klaargezet worden in de Bizcuit app. De batchbetaling wordt vervolgens gecontroleerd en goedgekeurd  in de app. Hierna betaal je direct de batch, zonder upload van een batch betaalbestand of een step-out naar je bankomgeving te maken. 

Hoe koppel ik ING InsideBusiness rekeningen met mijn financiële pakket?

Je koppelt je financiële pakket eenvoudig met je InsideBusiness bankbankrekening(en). Hiermee creëer je een actueel overzicht van je cashpositie, en behoud je controle over inkomende en uitgaande cashstromen.

1. Toevoegen bankrekening(en)

De eerste stap is het aanmaken van een administratie in Bizcuit. In de aangemaakte administratie kun je een bankrekeningen toevoegen via je instellingen. In het tabblad ‘Bankrekeningen’ druk je op ‘Bankrekening toevoegen’. Dit opent het menu waar je de ING InsideBusiness selecteert.

2. Invullen bedrijfsgegevens en identificatie

Na het doorlopen van het identificatieproces is je ING InsideBusiness rekening gekoppeld. Je geeft bij de bank toestemming om je rekeninginformatie te delen met Bizcuit, vervolgens geef je Bizcuit toestemming de gegevens te delen met je financiële pakket.

3. Activeren van de koppeling

Selecteer in het menu ‘Apps’ je pakket waar je mee wilt koppelen. Log in je account en geef toestemming aan Bizcuit om je rekeninginformatie te delen met je financiële pakket.

Veelgestelde vragen over Bizcuit en InsideBusiness

Vragen en antwoorden over de ING InsideBusiness koppeling

ING InsideBusiness is een platform dat financiële diensten aanbiedt aan bedrijven en institutionele klanten. Het platform biedt een uitgebreide set aan financiële data en management tools, waaronder oplossingen voor cashmanagement, handelsfinanciering, risicobeheer en vreemde valuta, evenals instrumenten voor accountbeheer en transactiemonitoring.

Bizcuit is een ondernemersapp die realtime financieel inzicht biedt over meerdere accounts. De app biedt handige functies en in-app betalingsmogelijkheden, waarmee bedrijven hun accounting workflows kunnen creëren en werkprocessen kunnen stroomlijnen.

Bizcuit kan de ING InsideBusiness klant helpen door realtime financieel inzicht te bieden over meerdere accounts en door het combineren van verkregen financieel inzicht met accounting, factuurverwerking en betalingsprocessen. Dit kan de financiële afdeling helpen om effectiever te werken en tijd te besparen.

Bizcuit biedt een aantal extra functies, waaronder de mogelijkheid om facturen te ontvangen vanuit verschillende bronnen of applicaties en deze automatisch te verwerken in het financiële pakket. Bedrijven kunnen deze functie gebruiken om tijd te besparen en fouten te verminderen die ontstaan ​​door handmatige factuurverwerking.

Bizcuit kan koppelen met veel verschillende financiële pakketten, ongeacht of het een groot accounting- of ERP-pakket is of een branche specifieke applicatie.

Bizcuit voldoet aan de hoogste beveiligingsnormen en maakt gebruik van de nieuwste technologieën om de veiligheid van klantgegevens te waarborgen. De app heeft bijvoorbeeld een 256-bit AES-versleuteling en biedt twee-factor authenticatie.

Ja, Bizcuit is ontworpen om ondernemers en financiële professionals in staat te stellen snel en efficiënt zaken te doen, ongeacht hun locatie. De app biedt een intuïtieve interface en stap-voor-stap instructies voor elke functie.

Wat kun je met deze koppeling doen?

  • Deze koppeling haalt elke 30 minuten je banktransacties op
  • Transactiehistorie tot 2 jaar inzichtelijk in de app
  • Koppel al je bankrekeningen en creëer een actueel financieel inzicht
  • Kosteloos (Batch)betalingen inplannen en uitvoeren direct vanuit de Bizcuit app
  • Betalingen uitvoeren vanaf een vreemde valutarekening